İçeriğe geç

Gelir Vergisi Dilimleri

Güncelleme: 5.994 defa okundu

Konu: İnsan Kaynakları

Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir vergisi kanunu gereği ücretliler artan vergi tarifesine tabi olup, Kümülatif gelir vergisi matrahına göre ilgili vergi dilimindeki orandan gelir vergisi kesintisi yapılmaktadır.

Ayrıca Asgari ücret, SGK tavanı, Damga vergisi oranı, Kıdem tazminatı tavanı gibi önemli katsayı ve rakamlar yıllar itibariyle aşağıda verilmiştir.

Temmuz 2026 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 190.000%15
190.000 – 400.000%20
400.000 – 1.500.000%27
1.500.000 – 5.300.000%35
5.300.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 297.270,00 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 33.030,00 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 73.729,87 TL
  • Asgari ücret brüt: 33.030,00 TL
  • Asgari ücret net: 28.075,50 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): (300 + %10 KDV) = 330 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 158 TL

Ocak 2026 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 190.000%15
190.000 – 400.000%20
400.000 – 1.500.000%27
1.500.000 – 5.300.000%35
5.300.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 297.270,00 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 33.030,00 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 64.948,77 TL
  • Asgari ücret brüt: 33.030,00 TL
  • Asgari ücret net: 28.075,50 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): (300 + %10 KDV) = 330 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 158 TL

Temmuz 2025 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 158.000%15
158.000 – 330.000%20
330.000 – 1.200.000%27
1.200.000 – 4.300.000%35
4.300.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 195.041,40 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 26.005,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 53.919,68 TL
  • Asgari ücret brüt: 26.005,50 TL
  • Asgari ücret net: 22.104,67 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): (240 + %10 KDV) = 264 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 126 TL

Ocak 2025 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 158.000%15
158.000 – 330.000%20
330.000 – 1.200.000%27
1.200.000 – 4.300.000%35
4.300.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 195.041,40 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 26.005,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 46.655,43 TL
  • Asgari ücret brüt: 26.005,50 TL
  • Asgari ücret net: 22.104,67 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): (240 + %10 KDV) = 264 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 126 TL

Temmuz 2024 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 110.000%15
110.000 – 230.000%20
230.000 – 580.000%27
580.000 – 3.000.000%35
3.000.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 150.018,90 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 20.002,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 41.828,42 TL
  • Asgari ücret brüt: 20.002,50 TL
  • Asgari ücret net: 17.002,12 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 187 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 88 TL

Ocak 2024 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 110.000%15
110.000 – 230.000%20
230.000 – 580.000%27
580.000 – 3.000.000%35
3.000.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 150.018,90 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 20.002,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 35.057,33 TL
  • Asgari ücret brüt: 20.002,50 TL
  • Asgari ücret net: 17.002,12 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 187 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 88 TL

Temmuz 2023 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 70.000%15
70.000 – 150.000%20
150.000 – 550.000%27
550.000 – 1.900.000%35
1.900.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 100.608,90 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 13.414,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 23.489,83 TL
  • Asgari ücret brüt: 13.414,50 TL
  • Asgari ücret net: 11.402,33 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 110 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 56 TL

Ocak 2023 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 70.000%15
70.000 – 150.000%20
150.000 – 550.000%27
550.000 – 1.900.000%35
1.900.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 75.060,00 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 10.008,00 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 19.982,83 TL
  • Asgari ücret brüt: 10.008,00 TL
  • Asgari ücret net: 8.506,80 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 110 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 56 TL

Temmuz 2022 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 32.000%15
32.000 – 70.000%20
70.000 – 250.000%27
250.000 – 880.000%35
880.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 48.532,50 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 6.471,00 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 15.371,40 TL
  • Asgari ücret brüt: 6.471,00 TL
  • Asgari ücret net: 5.500,35 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 51 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 25,5 TL

Ocak 2022 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 32.000%15
32.000 – 70.000%20
70.000 – 250.000%27
250.000 – 880.000%35
880.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 37.530,00 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 5.004,00 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 10.848,59 TL
  • Asgari ücret brüt: 5.004,00 TL
  • Asgari ücret net: 4.253,40 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 36,72 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 17 TL

Temmuz 2021 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 24.000%15
24.000 – 53.000%20
53.000 – 190.000%27
190.000 – 650.000%35
650.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 26.831,40 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 3.577,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 8.284,51 TL
  • Asgari ücret brüt: 3.577,50 TL
  • Asgari ücret net: 2.825,90 TL
  • AGİ (bekâr, %50): 268,31 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 25,25 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 13 TL

Ocak 2021 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 24.000%15
24.000 – 53.000%20
53.000 – 190.000%27
190.000 – 650.000%35
650.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 26.831,40 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 3.577,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 7.638,96 TL
  • Asgari ücret brüt: 3.577,50 TL
  • Asgari ücret net: 2.825,90 TL
  • AGİ (bekâr, %50): 268,31 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 25,25 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 13 TL

Temmuz 2020 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 22.000%15
22.000 – 49.000%20
49.000 – 180.000%27
180.000 – 600.000%35
600.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 22.072,50 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 2.943,00 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 7.117,17 TL
  • Asgari ücret brüt: 2.943,00 TL
  • Asgari ücret net: 2.324,70 TL
  • AGİ (bekâr, %50): 220,73 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 24,84 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 12 TL

Ocak 2020 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 22.000%15
22.000 – 49.000%20
49.000 – 180.000%27
180.000 – 600.000%35
600.000 üzeri%40
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 22.072,50 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 2.943,00 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 6.730,15 TL
  • Asgari ücret brüt: 2.943,00 TL
  • Asgari ücret net: 2.324,70 TL
  • AGİ (bekâr, %50): 220,73 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 24,84 TL
  • Personel ulaşım (yol parası) günlük istisnası: 12 TL

Temmuz 2019 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 18.000%15
18.000 – 40.000%20
40.000 – 148.000%27
148.000 üzeri%35
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 19.188,00 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 2.558,40 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 6.379,86 TL
  • Asgari ücret brüt: 2.558,40 TL
  • Asgari ücret net: 2.020,90 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 20,52 TL

Ocak 2019 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 18.000%15
18.000 – 40.000%20
40.000 – 148.000%27
148.000 üzeri%35
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 19.188,00 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 2.558,40 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 6.017,60 TL
  • Asgari ücret brüt: 2.558,40 TL
  • Asgari ücret net: 2.020,90 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 20,52 TL

Temmuz 2018 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 14.800%15
14.800 – 34.000%20
34.000 – 120.000%27
120.000 üzeri%35
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 15.221,40 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 2.029,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 5.434,42 TL
  • Asgari ücret brüt: 2.029,50 TL
  • Asgari ücret net: 1.603,12 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 17,28 TL

Ocak 2018 Gelir Vergisi Dilimleri

Gelir dilimi aralığı (TL)Vergi oranı
0 – 14.800%15
14.800 – 34.000%20
34.000 – 120.000%27
120.000 üzeri%35
  • Damga vergisi: binde 7,59 (0,00759)
  • SGK tavanı: 15.221,40 TL
  • SGK tabanı (asgari ücret): 2.029,50 TL
  • Kıdem tazminatı tavanı: 5.001,76 TL
  • Asgari ücret brüt: 2.029,50 TL
  • Asgari ücret net: 1.603,12 TL
  • Günlük yemek bedeli istisnası (KDV dahil): 17,28 TL

Kıdem Tazminatı tavanı : En Yüksek Devlet Memur maaşı esas alınır. Buna göre Derece Kademesi 4/1 olup, 9500 ek göstergesi olan ve 25 kıdem yılı esas alınır.

Bu dilimlerle hesaplayın Maaş hesaplama sayfası bu yılın dilimlerini kullanır; kümülatif matrahınızı yazarak hangi dilimde olduğunuzu ve netinizi görebilirsiniz.

Bu yazı işinize yaradı mı?

Bu konuda hesaplama aracı

İnsan Kaynakları konusundaki diğer yazılar

İnsan Kaynakları: 22 yazının tümü →

WhatsApp'ta paylaş

İlgili Yazılar